GEFJUNN




japp så är namnet på islandshästen jag red på idag! och sådär såg hon ut! =)

imorse kl 7 ringde dom från stallet och undra va våra hästar skulle äta ute i hagen på morgon, kvick som man är så svarade man rätt ockå!
kl halv 9 ringde väckarklockan, vi snooza en gång sen klev vi upp och åt frukost och klär på oss och kommer ner till bilen då kommer jag på att jag glömt plånboken med alla pengar i uppe i lägenheten! gasa upp och hämta den och ringde Mia som hade hant om ridningen, då har hennes häst haft sönder vattenkoppen inatt så hon hade haft fullt upp hela morgonen.

långt ute i skogen mitt i ingenstans låg en barack som va deras sadelkammare så gick vi till hagen som va skiiiiit stor och skulle välja hästar! då fick jag Gefjunn, hon hade nyss blivit inriden så de skulle bli spännande! =P

när vi borsta hästarna så tog vi oss iväg på ca 4h lång rid tur upp i bergen, vilken utsikt!
vi red genom ljusnan, läckert!
Gefjunn va klockren, helt makalös! hihi
när vi släppt ut hästarna i hagen igen så lägger alla 3 hästar och rullar sig, hahahah!

när vi kommer tillbaka till sadelkammaren ringer mammas telefon, då är de hennes granne Maria som ringer å säger att hon också är här. ja vi packa in oss i bilen och tog en lunch med henne sen åkte vi och lämna Mia hemma hos sig igen.

då åkte mamma och jag hem och bytte om och åkte till mormor å morfars minneslund sen till andersfallen och tände ljus åt dom.

så kom vi hem och lagade tacos, då får jag väääärldens magvärk! uscha! inte coolt!
ställde mej i duschen för att se om de släppte, nu äntligen en stund senare börjar den bli lugn igen!

Längtar efter Tarzan <3

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0