Veckan

Har bara rusat iväg med en väldans fart!
Måndagen va jag stentrött! hua ligen! Som tur va så började jag jobba kvart i 10 så fick sova ut lite =)
när jag sluta kl 19 så brassa jag och hämta Tarzan i vanlig ordning! sen åkte vi hem och kasta om kläder och stack till stallet och red! =) skritta bara, tarzan fick följa med han med! såå härligt att han kan börja följa igen! =)
när jag kom tillbaka från stallet blev de att städa upp där! syntes att man inte varit där att det mest varit barn där kan man säga! men men vid halv 9 åkte jag hem.
Tisdagen blev de hästutsläpp, gäääsp! men de gick väl de med!börja jobba kl 8, men slutade kl 12,15 men dock skulle jag till tandläkaren, =( och måste tillbaka också! för jag måste laga lagningen! morr!
sen uträtta jag lite ärenden på stan och så. köpte betfor och greja!
sen mot kvällningen blev de ridning, dock bara skrittning. Red med Frida
Onsdagen börja jag dagen med utsläpp igen då, fixade stallet på morgonen sen blev det en timmes prommis med Tarzan i solen! =)
sen blev de jobba 9.45-19, när jag sluta blev de raka vägen till stallet där Janne stog och vänta för han skulle sko Natta! och de blev också
efter skoningen blev det handling med Kickis! och race på flygvägen! gillas! hihi
Torsdagen Va jag ledig! men vaknade klockan halv 10, då gick jag och bytte tvättid så jag tvättade kl 10, mellan tvättarna gick jag och fixade stallet så det va klart! Vid 14 när mamma hade slutat gick vi på långprommis på stenö! härligt trots att det inte va sol! men de va ju varmt!
på kvällen blev det träning!
när jag stog och gjorde i ordning henne så börja ja tokblö näsblod! helt weardo så Frida fick göra i ordning Sonatin! haha
gick väl sådär. hon kom till sin spärr, men nu har jag iaf fått hjäp och vet hur jag ska bete mig i fortsättningen! otrolgit skönt! trots att jag satt på öronen ett X antal gånger!
när jag skulle lasta henne kom hon på halvvägs in att hon inte skulle kliva på,  så hon kastar sit hejdlöst ut och jag flyger som en liten vante och gör en frivolt och hamnar med knänen på rampen, aaaaaj! sonatin sprang iväg och mamma efter! sen klev hon rätt på! hmm..
när jag kom hem gick jag ner till kickis och conny och fika eftersom han fyllde år.
Fredagen va de dags för utsläpp.. igen... som vanligt greja jag stallet på morgonen, tog 30 min prommis med Tarzan innan jobbet! sen va det bara till att åka till jobbet. När jag sluta kl 18,30 åkte jag ju som vanlig ordning och hämta Tarzan så åkte vi direkt till stallet, då va Frida ute och red på Sonatin. Tusen tack för hjälpen!
Så jag passa på och plocka fram min tävlingsponny! gjorde en rejäl borstning på Natta och klöpp manen! jäääävlar va fin hon blev igen! =)
sen envisades jag med vattenhinken ute i hagen som hade frusit fast, men envisa jag fick upp den och fyllde upp den så dom har vatten i hagen. Sen åkte jag och Frida till coop och handla gotta för kvällen
så hade vi fredagsmys! mycke prat och skratt!

långt inlägg men mitt liv är gaaaanska fullproppat som ni märker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0