Englandsresan

Torsdag 28/10: klockan ringde kl 6, sov hos Malin. Jag klev upp och gick ut och kissa Tarzan. Malin gjorde frulle. sen tog vi allt pick och pack och åkte till Vågbro (samlingsplatsen), ca kvart i 7 bar det av mot skutskär. Stannade till på affärn och inhandlade saker de hade glömt, jag gick ut med tomma händer =)
sen till tågstationen. Tog Upptåget till arlanda. jag somnade självklart på tåget. Väl inne på Arlanda yra vi runt som hönor men tillslut hitta vi rätt. Åt mat ¨på Olerys, så beställde mamma en barcardi åt mej. men fick en drink ist för en cider som smaka SKIT! den gick inte i! Sen bar de av mot flygplanet. När de backa ut flygplanet märkte dom att de va nå fel på hyrdraliken tror ja.. men dom laga de trodde vi. men de sa tjopp upp och tjopp ner! ingen väntan någongång! så va nog inte helt okej. Kom fram i samma tid trots att vi fick vänta när dom laga felet haha.
När vi kom till London så åkte vi direkt till hotellet. hmm bättre har man väl bott på. Höll på att få kranen inne på toa i handen! menmen tak över huvudet. Sen på kvällen åkte vi in till Oxford Street och åt och handla lite. Sen hem och sova, va ju rätt trött allihopa.

Fredag 29/10: Packade vi våra väskor igen och bar in till London Eye, för jag och Annelie skulle åka de. Men annelie banga ur när hon såg hur högt de va så mamma och jag sprang in och köpte våra biljetter. och skulle ställa oss i kön, trodde vi ja. som ja huuuuuuuuur jäävla lång som helst! nappa tag på en som jobba där som förlängde våra biljetter till Tisdag eftersom vi skulle med tåget till Glouster. Sprang vidare till tunnelbanorna så vi kom till Paddington. Och vi kom med rätt tåg ännu en gång! =) Vi skulle byta tåg efter vägen. då visar det sig att nästa tåg är trasigt!!! så vi fick stå i 45 minuter!! Vi va som inlagda sillar till påsk! Väl framme i Glouster trodde vi att Gail skulle hämta oss, men hon va inte kvar. Fick rycka tag i en vakt som vi fick låna telefonen av eftersom man behövde landsnummer. Så kom Gail och Dave och hämta oss, dom tog en kopp te på stan eftersom vårat tåg va försenat. Vi åkte direkt till Jean och Dave. Sen skjutsa dom ner oss till Hotellet och sov suuperskönt!

Lite lyxigare än det första hotellet som jag inte ens klara av att knäppa kort på!

Lördag 30/10: Då klev vi upp så vi kunde ta bussen in till Hereford kl 10. Snälla tanter hjälpte oss på rätt buss (gick dock bara en) haha men dom va såå söt. Första affären vi gick in på så storhandla vi, nämligen 3 stooora resväskor! och jag köpte en plånbok! sen strosa vi runt på stan där. Handlade en jacka och kofta på Primemarket.  Vid sen gick vi fram och tillbaka fram och tillbaka och fram och tillbaka igen för att leta ett pizza ställe vi hitta. Tillslut hitta vi! Sen vid hmm halv 4? fick vi ordagrant springa till bussen som vi kom preciiis i tid till! suck svenskar tänkte väl dom å resväskorna i högsta hugg!
kl 19 va de dags för Dave`s 80års fest. och de kan man jo tro att man skulle sitta och dricka te med lill fingret i vädret. men nääedu! irlänska folkdanser!! och vi söög som fan! Malin och jag skulle snurra varann och så tappa vi taget så jag flög rätt in i väggen! haha då fick alla sig ett gott skratt, och ja sen fortsatte kvällen så. Somna gott på natten kan ja lova!

Söndag 31/10: tog vi de lugnt. åt frukost med Gail och Ian. Sen vid halv 1 gick vi upp till Dave och Jean för där skulle de bli lunch, där stog heeeeela släkten och vänta på oss och kom och mötte oss. Hjälpte oss med väskorna! sååå underbara! Sen tog vi långprommis med Amy`s hund. hitta en lekpark. barn som vuxna lekte!
Dave och Jean va på 80års kalas hela dagen.
Sen på kvällen myste vi med dom, prata å prata =)

Måndagen 1/11: Va de åka tillbaka till London dag.. vi fick ta bussen till Glouster och Dave all packning i bilen! haha! hann med en liten shoppingrunda i Glouster. Vi hade sett fram emot en stoor skoaffär som Malin hade sett förra året. När vi väl hitta fram till den, hade den slagit ihop! haha! snopet! hitta en annan affär så där hitta ja ett par skor. Jean och mamma gick och kolla på nån utställning medan jag Annelie och Malin fortsatte kika runt på stan. När vi kom till London åkte vi tillbaka till samma hotell som vi sov på första natten och va tror ni då, jo läääägnst upp! vill säga 3 trappor upp! puuust! va bara att ta i hårdhanskarna! Sen tog vi tunnelbanan in till oxfordstreet åt på PizzaHut, nammi! sen gick vi en bra bit av oxfordstreet gatan tills vi kom till Belive It Or Not, så gick vi in där. hihi roligt!

Tisdag 2/11: klev vi upp och stog utanför London Zoo spända och förväntansfulla strax innan 10. Och vi va först in! hihih! fick tom in mamma i ormhuset! haha! jag tyckte det va jätte roligt på London zoo hade kunna gått där hela dagen och kolla på alla djuren! sååå sööt! Sen blev de ännu en dag, mat på PizzaHut. Sen åkte mamma och jag London Eye. Då fick vi syn på kungliga stallet. självklart att jag ville dit! så vi spana ut vilken väg vi skulle ta! När vi kommer dit är de precis ryttarbyte, eller va de heter. får tag i Malin och Annelie som va i Picadilly, sätter dom på en tunnelbana och kutar tillbaka för att gå in på museumet som stängde kl 17. men när vi kommer dit så hade dom stängt tidigare för dagen! så vi fick inte se stallet :( ledsna och besvikna satte vi oss på en parkbänk och invänta mörkret för att se London Eye i mörkret.

Onsdag 3/11: va de tunnelbanestrejk i hela london, de va mindre kul! Tur att vi fick veta de när vi kom tillbaka till London på måndagen så vi hade boka taxi. så ja.. bubba ner väskorna igen! Och de tog nästan 2 timmar att ta sig till flygplatsen. va ute i god tid så vi gick i tax freen och åt good mat! Sen va de dags att flyga hem igen. Va lite rädd eftersom de va bombhot på flygplatserna! men jag kom hem levande!
Trodde inte att vi skulle få in all packning i bilen. men malin och jag trixa lite så gick de! satt som inlagda sillar i bilen men, vi kom hem iaf! =D

Och nu är jag hemma för den som orka läsa! =)