Fredag, lördag oooch söndag

Fredag: slutade halv fyra, då åkte jag och hämta havre. Sen Tarzan. sved om och drog till stallet. Inte bästa värdet så tog in Sonatin då.. mycket nöjd va hon kan ja lova!
strax innan 18 skjutsade Jennie in mej till stan, hämtade Filip, vidare till Josse. Sen till den efterlängtade kick offen med jobbet! säger bara en sak, så jäävla kul!
Kvällens höjdare va iaf att, det stog 2 öl på bordet men som sa att man fick byta till cider. så bad jag om de då sa servitören att dom inte hade cider.. så satt en av de högre cheferna med oss. då fråga han vad jag ville ha, jag svara helst cider. han; ja men om du inte kan få de. jag: då vill jag ha jäger! han försvann en liten stund och kommer tillbaka och frågar om jag ska ha jägershott eller redbull. jag vart så chockad, trodde ju självklart att han skämta.. men nejnej han kom tillbaka med 3st jäger redbull till oss! hahah
åkte hem vid 2 och sov.

Lördag; vaknade halv 9, hade ställt klockan på 9 för vi skulle till valbo. så jag gick ut med Tarzan. men vi bestämde oss för att inte åka till valbo. såå dåligt väder. åkte in till jycken & co och köpte ny bakgrund till akvariumet. vid 15 åkte vi och fixa och tog in hästarna. gaaalet väder alltså! och i mitt stall är de så öppet i hagarna så de är bara synd om dom att vara ute.
blev inge rida idag heller. =( vid 20 kom Carran ut, då va de dags för festligheter! vi va först här, sen åkte vi över till björn. Sen blev de krogen. va så lång kö på olles så vi åkte till muskan. under kvällen kom vi på att vi ville till olles ändå. så vi hämtade ut jackorna och traska bort. men då mötte vi på björn och tobbe som varit där å de va fullt. då va de bara att vända på klackarna och gå tillbaka till muskan. och de gjorde vi rätt i. roligt roligt! =D

Fick upp ljusstakarna under kvällen också. så nu är de fint här med :)

Söndag: seeeg dag! känns att man inte är kry för tvådagars. nog för jag tagit de lugnt båda dagarna, men tillsammans blir det inte lugnt! jag och jennie drog oss lääänge! vid två åkte vi och hämta pizza. 15 åkte jag till stallet. Idag va de bättre väder så de blev en skrittur idag. märktes att hon vila. trodde jag skulle bli kastrerad där ett tag! haha!
Sitter och funderar på om jag ska städa akvariumet nu.. men de tar emot. gaaaalet sliten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0