Tacksam

nu när jag va ut och kvällskissa Tarzan mötte jag två personer gående med cyklar. på cyklarna va de en madrass och en jäkla massa packning. Antingen höll de på att flytta eller uteliggare. Kom då på att jag är hemskt tacksam för att jag har ett jobb, så jag har tak över huvudet varje dag. Komma in och ta en stekhet dusch. Ha mina älskade djur. Så när livet känns tungt, så finns det alltid någon där ute som har det värre..

Idag sluta jag tidigt, halv fyra. Då tog jag med mej Jennie och Ylva på en prommis, hälsade på Nyström en sväng. Jennie glömde plånkan i bilen i lördags =P
vid 18 åkte jag till stallet och red, Sonatin blev jättefin när jag fick in bogen på henne! så himla kul igen!

i söndags när jag och Jennie låg på soffan kollade vi på ett program om hur en som vägde 41,5kg och va väl kring 30?? hur man kan gå upp i vikt. I hennes liv såg jag mitt. "hinner inte äta, tar lite chips"
istället fick hon börja äta grönsaker å kollijocks! såå.. tanken slog mej om jag skulle försöka ta å lära mej att äta sånt.. men ska nog grubbla på de ett tag.
Men känner ju att jag inte har någon ork till något längre så jag måste göra nån förändring i mitt liv.. och de blir inte bättre av att sova, har sovit i två helger. inte gjort speciellt mycket. och blir bara tröttare.. så de är dags att ta tag i de nu.. men jag måste göra de själv! Ingen får pressa mej då gör jag de inte.

Näpp hörrni, nu är de läggdags för mej. Tarzan ligger i hallen och väntar på mej nu.
nejfan! måste göra iordning matlådan först bara! sen ska jag sova!

Ps, längtar till freeeedag, kick off med jobbet och min älskade chossej <3 Lördag blir de ferre med bästa Carran <3 fåla se vart vi hamnar, beror på lite =)
på söndagen tänker jag umgås som faan med mina djuuur! <3

Kommentarer
Postat av: Josefine

Freeeeedag! Då får vi vara pigga och alerta :) <3

2010-11-23 @ 22:50:02
URL: http://chossej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0