Måndag

Hualigen igår blev de sent, kom nog inte i säng förrän halv 1.. när matlådor och grejs va klart!
6.00 ringde klockan, upp och ut med hundarna. sen bar de av till stallet. hundarna fick följa med så inte Dixie väcker hela huset, inte så förtjust i att vara själv tyvärr. men de funkar de med ju! dom fick sitta i bilen medan ja släppte ut hästarna.
Jennie va ju såklart också med! =)
När dom va ute mocka ja å grejja så de va klart. när ja gick ner med vatten till hagen fick hundarna springa lös. tom Dixie och hon va jätteduktig som kom när ja ropa! =D
sen åkte ja till jobbet, klockan gick skitfort på jobbet idag, vi hade "fredag" fast de bara va måndag. Christian extra knäcke som DJ och vi fick önska låtar. haha tok!
Lunchade med Elin idag, åkte på boa och handla inför helgen då vi ska ha teamfest med gamla teamet =D kul att man får vara med fast man inte tillhör längre =)
Blev som vanligt att hämta hundar när ja sluta. efter 18 åkte ja till stallet, blev sen för ja fick jobba över plus att ja blev kvar hos mamma och pappa en stund.
blir nog till att åka min gammeltojja i veckan, avgasröret håller på å lossnar på min så pappa får laga =)

Red med matilda idag, hihi såg väl ut som två dressyrfjollor där ett tag, men de är braa =)
Skjutsade hem matilda och åkte hem, tog ut hundarna på ca 30min prommis, Carran gjorde oss sällis. hihi skönt med sällskap!
När ja kom hem plocka ja undan lite, såg förjävligt ut här hemma! hua! ja tycker jag iaf.. men ja är ju perfektionist också.. går inte att plocka undan helt för de är lite hyllor å skit som ska upp på nytapetsrade väggen! sen så!
När ja fika kvällsfika började jag läsa "Bli din hunds ledare" skriven av Fredrik Steen. Haft böckerna liggandes hos mej månader men inte tagit mej an å läsa dom. men fan va bra den va alltså! Läste 25 sidor! läser jag 1 sida gör ja de bra i vanliga fall.

Nu är det läggdags för en annan, ska upp å släppa ut hästarna imorn igen.
Ja de kanske låter som ja gör typ allt i stallet, men jag tar mest utsläpp, man kan välja på utsläpp, lunch, insläpp och kvällning. och utsläpp passar mej bäst tycker jag så då tar jag hellre de!

God natt <3

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad duktig du är som äntligen börjat läsa! Du får skvallra massa bra hundsaker till mig sen, hihi.

2011-02-01 @ 15:49:06
URL: http://chossej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0