Orolig?

Inatt sov jag skit dåligt, vakna hela tiden. vette tusan va de va. helt slut när ja vakna och skulle kliva upp. Tarzan har också sovit oroligt eftersom jag vänt å vridit mej.. hoppas jag sover bättre inatt!
kl 6 ringde klockan då va de dags för hästutsläpp! sen prommis med Tarzan, och brassa till jobbet. Dagliga rutinen..
Går bättre och bättre på jobbet! Nu kommer det in lite nya personer i teamet som livar upp stämningen! hade fruktansvärt mycket på jobbet idag. men då känns de som man gör någon nytta också!
När ja jobba klart åkte ja å hämta Tarzan, fika sen bar de av till stallet. Sonatin va redan inne. Hon är lite kär i curry, nu brunstar hon också. inte lika roligt! men de går över som tur är! Hon blir ju inge annorluna iaf!
Sen blev de ridning, red först runt nyhed sen över vägen runt?? jaa där nyström bor sen nyhed tillbaka. i traven får hon göra öppna och sluta typ hela tiden. den i galoppen kör vi intervaller så hon får bakbenen under sig. Har svårt att sätta vänster bak under sig. men.. hon va ju skadad på vänster fram så de kanske hänger ihop?

Nu har jag precis ätit och ska kila till stallet och kvälla hästarna, sen fortsätta med målningen så de blir någon ordning här hemma igen! Just nu ser det ut som ett bomnedslag!

På träningen i lördags fick jag iaf först gå på volt över 3 bommar trav i bägge varven och sen galopp bägge varven.
Sen på volt så va de sockerbitar, kryss och sockerbit. gick kanon bra i vänster varv, dock sämre i höger då bytte hon till vänster galopp hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du är duktig! :)

2011-01-17 @ 21:35:49
URL: http://chossej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0