Rakning

Jajemen igår va de dags för årets första rakning på Sonatin
Först satte vi fast henne (som ja hade förra året) men då röck hon, så jag höll i henne, tillslut stog hon helt stilla och bara njöt så jag la grimskaftet på halsen och mocka så raka sonatin. sen vände vi på henne då va de som en HELT annan häst gick inte alls hade både kedje grimskaft och vanligt och hon bara stöka! klipp maskinen tog ojämt och vi är inte klar. vi gav oss när hon stog lugnt igen ville inte bråka in i de sista.. så ska ta de sista imorgon (torsdag)
Sen bjöd ja syrran på pizza, vi kollade på semester i sverige! pinsamt program! hahaha
Åkte hem efter 22 när de va slut.
bums i säng!
Skulle kliva upp 6.15 men vaknar 6.45 i drömmen drömde jag om mitt larm att dom gjort om de och sen när ja vakna tänkte ja, de va ju larmet!!
kravla mej ur sängen och ut med Tarzan, när jag kom till vågbro tänkte jag "vad gör jag här?" sen kom ja på samma sekund att jag skulle ju lämna Tarzan, väl inne i stan ser jag i backen att de är grön i blinklysena. vad gör jag? jo åker i min lilla egna värd. sen kom ja på att jag skulle gasa för att hinna med. jaja äntligen på jobbet. hämtar en kopp choklad för att vakna till liv, då glömmer jag kaffeplutten i automaten så den fick ja tillbaka i slutet av dagen efter att jag eferlyst den!
åkte och mocka på lunchen, på väg ut fick jag en traktor framför mej, inne i sandarne så kommer tåget precis så fick vänta på de! SUCK!! men hann iaf

När ja sluta åkte ja å red på engång! tog en rejäl tur på Sonatin idag, red nyhed, över vägen och ner mot solbacka in på en grusväg å vände sen tillbaka, va nog ute 1 timme, riktigt skönt! skritten fick hon göra öppna och sluta, lika i traven galoppen öka och minska, sen gjorde jag de i traven också. smörjde bakknänen när ja kom hem och massera henne med hennes massageborste. När jag kom till rumpan sjönk hon ihop och tröck emot hon tyckte verkligen att de va skönt! hihi.
hon har svårt att sätta vänsterbak under sig. så blir att jobba med att sätta bakbenen under sig!

Nu har jag målat, bara!!! en vägg kvar tills imorn sen är de klaaaaaaaaaaaaart =D
nu ska jag gå ut å gå med Tarzan, sen sova stenhårt!
Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0