Helgen

Fredagen fortsatte med att jag va på jobbet, märktes att de va fredag. haha! roligt på jobbet nu! mycke bättre stämning i rummet!
När ja sluta åkte jag å hämta Tarzan, tillbaka till jobbet å hämta Filip som sluta 17.15. (jag sluta 17) då brassa vi på bolaget för lite mysdricka till kvällen. sen vidare till Ica i sandarne och köpte mat och massa gotta. Sen sved ja om till ridkläder och stack och red Sonatin, hade fixa stallet på lunchen. Va klar i stallet vid 19, då hade filip gjort mat så va bara att sätta sig och äta, LYX! =D de gillas!
Sen halvdog vi på soffan. filip drack sitt vin, mina cider fick vara. cola passade bättre för mej en fredag kväll =) haha
typ vid 22 dyker Kristin ut till oss, satt och prata om allt mellan himmel och jord till kl 1! =O haha men de va riktigt trevligt!
kvart i 10 ringde klockan för mej, då va de upp och tvätta. Filip vakna när jag härja runt med tvätten också.
typ 11.15 åkte vi till stallet. Då fick Sonatin sin lunch, tidigt.. men vi skulle träna kl 13.
Träningen gick jättebra! va bara markarbete, men hon tyckte att Sonatin såg pigg och fräsch ut! Vi bestämde att vi skulle köra markarbete tills Sonatin stärkt sig sen börja höja. Skönt med lite planering. Skänt att ha en tränare som tror på en, det gör hela träningen. som en mening mamma sa: ja vi kommer om vädret inte säger emot. tränaren: då hämtar jag dig eve!
den pusch behöver jag och de är guld värt att jag får det! såååå kul att kommaa igång igen! obeskrivligt kul! =D

när ja kom hem hade fiskarna levt rövare i akvariumet så de va jätte grumligt! Så jag tog älskade Tarzan på 30-45 min prommis och gruva mej. men de va riktigt skönt att komma ut längre! har inte orka och vädret har inte tillåtit. man går inte där när de är kolsvart direkt! Så de uppskatta ja verkligen jätte mycket! Tarzan med! när jag släppte lös honom va han som att släppa på grönbete! swosch sa de så kuta han iväg, sen tvär vände han och kom tillbaka och va ööööööööverlycklig! han får ju gå längre med mamma på dagarna. men tror han uppskatta att jag gick med han :) kändes så iaf!
När vi kom hem städa jag akvariumet, pappa kika ut och spackla igen hålen i väggarna så ja kunde måla.
efter 18 kom Carran. då åkte vi till Sonatin vid 19, mocka och linda av och bytte täcke så hon va redo för utsläpp dagen efter. Hon blev ju gaaaaaaanska svettig efter träningen eftersom hon är orakad så hon fick stå inne och torka.
sen skulle vi börja måla, då lära vi ha skruvdragare å få ner hyllan så blev att slänga oss i bilen och hämta en hos pappa, SEN börja vi måla äntligen! vi va klar vid 10. tog kortare tid än ja trodde! Då spela vi lite GH haha, först tog vi sånger jag kunde, sen testa vi nya. och de va tammefan inte lätt! jag ska ALDRIG vara med på idol kan ja lova! fyfan för nya låtar! hahaha
Sen kollade vi på beck, dock somna båda. hmm ingen aning om hur filmen sluta?? vakna av att carran väckte mej. haha
Då följde vi med ut så Tarzan fick kvällskissa sen gick Tarzan å jag upp och sov, stenhårt!
kvart i 10 klev ja upp igen och pös till stallet, släkten skulle komma kring 12 så bara att kliva upp om man vill rida när de är ljust! men eftersom de va sånt skitväder! Men då kom man upp i tid och rida iaf.
Sen blev de en liten prommis med Tarzan, han uppskatta den inte alls lika mycket idag, han blev ju blöt för de regna!!
Sen måla ja en andra omgång, så bara 1½ vägg kvar nu, men så ansträngande för axlarna så måste ta de pö om pö.. de är tur att man är ung och fräsch, eller?
vid 15 blev de mat hos mamma, eftersom hon hade mat till släkten (moster +familj) så de är ingen stor släkt. men gott att bli bjuden på mat =) behöver ja bara laga matlåda ikväll =)
näpp nu ska jag ta tag i målningen igen!

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag vill också träna, träna, träna! Hoppas hästkraken är hel :)

2011-01-16 @ 19:22:43
URL: http://chossej.blogg.se/
Postat av: Josse

Svar;

Hihi, ja. Även om ridningen går skit är jag ändå nöjd. Jag är nöjd bara av att se honom. Djuren håller mig levande och mina älskade vänner! Allt känns så bra nu! Och nu kommer du bara få mer och mer läsning när han ska sättas igång på riktigt och bli fin och lydig :D Hihi <3

2011-01-16 @ 22:22:05
URL: http://chossej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0