Vaken före tuppen

När ja sluta jobba igår åkte ja å hämta Tarzan, sen vidare hem och bytte om och for till stallet (samma gamla visa) började fixa i ordning, så kom Carran. Vi skulle rida tillsammans!
Så ja grejja klart så hämta vi hästarna.
Så fort hon fått av täcke på Sonatin sa hon "men hon har gått ner i vikt" tror du jag blev lite glad? som jag kämpar med denna bukmage!
Under ritten sa hon att hon hade blivit mycke fräschare och finare =) de gillar jag att höra! =D
hihi gissa om ja va stolt resten av kvällen?? oja!
Kvällen tillbringades i soffan, tvärslut! försökte kolla på nån värdelös film men ja fatta fan inte ens hälften av den!

Imorse ringde klockan 6.30, trodde att jag sovit över så jag flög upp ur sängen och slängde på mej kläderna och kollade på klockan igen, då va den 6.32.. jag trodde klockan va över kvart i 7.. haha.
peta i mej lite frukost och gick ut med hundarna. sen bar de av till stallet.
släppte ut hästarna och mocka och greja! sen blev de ridning med Amelia, vi red nästan ner till stenö, tog en rejäl sväng idag! gillas! men sonatin va inte alls på humör! ville inte alls arbeta så blev konditionsträning idag bara..
Sen bar de hem, över till carran och hämta jennie + massa saker. Så tapetsera vi väggen, men limmet räckte inte till hela väggen. fick de lim som blev över från Carran. Så vi ska fortsätta imorgon. schit va nöjd jag blir alltså! ett helt annat rum, hamoniskt och lugnt! de gillas!

Nu har jag precis kommit hem igen, varit iväg å hämta hö. Blev kvar i stallet och kollade på nyhästen också =)
nu ska jag, hör och häpna! laga mat! vrålhungrig!
Min snälla pappa hjälpe mej å hämta hö <3

Senare kanske de blir prommis med mammsen =)
Senare ändå blir de påhälsning hos Carran och hjälpa henne i lägenheten! måste ju välkomna min nya granne!=)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag måste komma och kolla när det är klart :) <3

2011-01-29 @ 19:15:45
URL: http://chossej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0