Vila i Frid Nathalie <3

Åkte med Natta till hudik imorse, i hopp om att hon skulle få hjälp med sitt knä. Diagnosen hon fick va Artros i vänster knä och att ledkapseln gått sönder. När vi kom in så sa han det första han sa att "den där hästen kan ni aldrig mer kunna rida på" Fanns ingenting att göra sa veterinären. Han sa "Som veterinär och vän råder jag er att ta bort hästen så fort ni kan". Han skrev inte ut nå medecin till henne pga sitt tillstånd. Hon skulle bara bli värre och värre. Så vi gick ut och tog oss en rejäl funderare. 
-Spara hästen och låta den lida, bara för vår skull
-Eller låta henne somna in när hon mår bra psykiskt, men ont fysiskt..
Valde det sista alternativet.. Eftersom ledkapseln slutat fungera så fick hon svårt att böja knä och fick därmed svårt att ta sig upp när hon rullat/lega ner. Bättre hon fick somna in när hon fortfarande mådde bra psykiskt än att hon skulle gå och ha ont och tillslut må psykiskt dåligt.
Det va det svåraste beslutet jag tagit i mitt liv, men mamma, jag malin tog beslutet tillsammans. 
Det finns saker att lindra hennes smärta i knä, men det skulle aldrig med gå att kunna rida på henne så isf hade det bara varit för vår skull. Och Natta skulle aldrig kunna bara gå å skrota i hagen, hon har alldeles för mycket energi för det. 

Man är i chock, trodde inte hon skulle bli så dålig på så kort stund.
Sista jag pussa henne på mulen och viskade till henne "Älskar dig ända in i döden"  Jag älskar henne fortfarande, saknaden är enorm! Finns inte ord på det. Men hur det än är så va det de bästa för Natta. 

Vila i Frid älskade älskade Natta, saknaden är enorm <3

Kommentarer
Postat av: Josefine

Usch, jag grinar när jag läser... Trodde aldrig den där dagen skulle komma. Jag finns här, gumman! <3

2011-05-21 @ 10:18:34
URL: http://chossej.blogg.se/
Postat av: Kickis

Åh hjärtat! Jag gråter när jag läser! Natta mår bra nu å har de toppen tillsammans med Kirsten! Å du, hon älskar er oxå. Å säkert ännu mer nu för att ni gav henne ro å gjorde henne smärtfri. <3

2011-05-21 @ 12:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0