Virrhönorna

God kväll kära bloggläsare!
Ja igår gick jag ju inte å la mig, utan plocka ihop lite här hemma ist. nu är de städat igen! 
När klockan ringde imorse trodde jag inte att de va sant, va sååå trött! Men tog mig upp tillslut! Gick en sväng med Tarzan sen åkte jag till jobbet.
På lunchen åkte jag och köpte skor till Sonatin, hon ska skos imorn och så köpte jag en stor saltsten så smsar jag Monica och berättar de eftersom vi prata på de. haha då får jag svar att hon köpt en idag med, hahah! inte nog med de, när jag kommer till stallet när jag sluta jobba så va inte Anna hemma, när jag kom upp från hagen när jag hämtat Sonatin har Anna köpt ytterligare 2 stora saltstenar! hahaha så våra hästar har salt kan man säga! men dom fick bara en i varje hage (har två hagar)
Anna och jag gjorde rent vattenkaret, skit stolta, när vi börja gå kom ja på att vi kanske borde ha slangen i karet om vi ska kunna fylla upp karet som vi hade tänkt! Så måste vi koppla ihop två slangar för de går över en liten väg annars blir de sönder körda, gick förbi den slangen.. kom ja på att vi läre ju koppla ihop, hahaha tror ni Anna och jag va lite vimsig! haha men tillslut fick dom nytt och fräscht vatten iaf!
Red Sonatin bort mot Mariehill idag, mitt emot stugsund. Blev lugnt idag eftersom de va så varmt så trava och liiite galopp. Sen fick hon stå inne och vila. Alla andra va inne också.
Sen åkte jag hem och käka lite, sen vidare ut till Bailyes. Hoppa lite på  henne idag, gick bättre idag än förra gången, jag kände mig lite säkrare.
Sen blev de prommis med Tarzan, körde lite ledarskap med honom idag. guuud vad han tycker det är jobbigt!
Men grymt bra träning för honom!
Nu har jag lagt iväg beställning på en flytväst till Tarzan! Vi kommer nämligen sjösätta våran båt iår! =D
Ramla visst med en jacka med, rea så de gillas!
God natt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0