Onsdag & Torsdag

Blev inge blogga igår, men har faktiskt en riiiktigt bra ursäkt till detta. Som ni snart ska få höra!

Onsdag: Dagen började som vanligt med hästutsläpp.. mocka och dona klart. Sen åkte jag till jobbet. jobba 8-17 som vanligt. ååh de händer så mkt tok på jobbet med Larsson men minns aldrig vad..
När jag sluta kollade jag igenom lite kartonger mamma tagit upp för sånt som ska på loppis från farfar. Sen åkte jag och hämta en dressyrsadel hos Maria Sköld.
Och sen... nu ska ni få höra! Åker jag hem, byter om å hämtar upp Carran och for till stallet. Stog och pyssla med hästarna ett tag, jag klippte man och passade på att testa sadeln som verka passa så jag testade den idag.. vi red iväg och då kom frågan, vart ska vi rida då?? så vi tänkte rida runt gröna skjulen. men när vi kom dit kom vi på att näää vi rider till askersta istället så blev en lååångtur på ca 2,5 timmar!! skööönt! när vi kom hem linimenta vi in hästarna. blev dock mycket skritt för dom lagt på dåligt grus.. men sandvägen till askersta va som vanligt jättemysig! dock kom de vääärldens regnskur på oss när vi red hem så kom regnbågen fram, mysigt!
Sen blev de kvällsprommis med Tarzan ca 20 min.. sen bumms i säng!!!

Carran och Miroll =)
Torsdag: det är idag det! =) men när ja vakna trodde jag att de va helg, sen när ja kolla på klockan och såg att den va halv 7 (när klockan ringde) fick jag panik och trodde jag sovit över hästutsläppet!! Men de va ju Tina som hade det idag, haha! 
Kom på de och tog de lugnt med Tarzan ist. vid 7 åkte vi till stallet och mocka och dona. sen till jobbet.. lunchade med mamma idag, sen tog vi en snabbshoppingtur på ÖB jag köpte linimentshampoo till Sonatin och en pinne med boll till Tarzan. När ja sluta kl 16 hämta jag Tarzan sen på ica för att hämta ut mitt paket (ridbyxor från hööks), hem och tvätta.. packa ihop lite från köket, tog ner tavlor idag, tårar kom när kortet på Natta kom, älskade! <3
Sen gick jag ut och busade med Tarzan med nya leksaken! ööööverlycklig om man säger så!! hihihi
vid halv 7 åkte jag till Sonatn, red dressyr på henne på banan, sååå jääävla otroligt vacker idag! <3
Sen kom mamma och kolla om sadeln låg bra som jag lånat och det verkar så! =)
den är dock brun så måste få tag på ett brunt träns, går väl ner i min lilla hästshop (lekstugan) och köper ett ;-) man har typ allt! 
Efter stallet blev de kvällsprommis med Tarzan, gick efter järnvägen till båthamnen och satte oss på bryggan och myste en stund.
Nu ska jag soova, hästutsläpp imorn.. regn ska de bli också! =(
Mer bilder på bilddagboken: http://dayviews.com/#!/EveDubeckAhs/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0