Kattens bön

Kattens bön

Ge mig mat så jag slipper vara hungrig
Ge mig vatten så jag slipper törsta
Ge mig värme så jag slipper frysa
Ge mig sjukvård om jag behöver
Ge mig en toalett så jag får känna mig renlig
Ge mig en plats att sova på så jag kan vila ut
Ge mig uppmärksamhet när jag behöver
Ge mig leksaker och stimulans så jag får ett roligt liv
Gör rent och borsta min päls om det behövs
Gosa med mig så ofta du kan
Låt mig inte vara ensam för länge
Slå mig aldrig
Skäll inte på mig för ofta
Beröm mig om jag gör rätt
Älska mig av hela ditt hjärta
Låt mig behålla min värdighet då jag gör fel
Låt mig få somna in då det slutligen är dags

Jag är din katt, den gosigaste och sötaste vän du kan få, så ta hand om mig ända tills jag dör!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0