Freaky friday

kan man ju säga, nätt å jämt pallra man sig upp ur sängen imorse. för att befinna sig på plats i stallet halv 7. vilket jag också gjorde. Utsläpp av hästar stog på schema. Började med Niten, men gick inte lika bra idag som andra dagar. han va grymt stressad av att dom andra stog och sparka. kom inte ens utanför stallet, menmen.. man behöver motgångar för att få uppgångar också.
sen va de mockning på schema, har ju hand om Tirran i helgen så mocka ur bägge boxarna och dona.
Sen bar de iväg på jobb. har kännt lugn inom mig idag, lyssnat på lugna låtar och försökt koppla av, fast jobba också såklart men inte sitta och tänka på massa negativa saker...
pratade med malin på fm, att det kaanske blev flytt på Natta.
strax innan 16 när ja sluta får jag ett sms av mamma att det blir flytt.
så när ja sluta bar de av till vågbro, haka på transport som äntligen är påställd! tydligen så ställde aldrig han ja köpte den av på den så kört avställt, inte coolt! men nu har jag gjort rätt för mig iaf!
hämta falck vid halv 5 och åkte till Natta, som stog längst bort i hagen. traska ut till henne och satte mig på huk några meter från henne, det brukar jag göra. så kommer hon och börjar fillpa i hår och och så. men inte idag! hon tyckte jag inte hade vairt där på länge så hon strejka. så jag ställde mig upp. då sprang hon där ifrån! gick efter och fick tag på henne tillslut, men hennes tjurighet släppte när jag börja borsta henne. då stog hon och jäste bara.
17.20 kom jag iväg från haga, började min färd mot Forsbacka! va framme kl 18 så tog inte så lång tid att rida över.
På vägen såg jag att det börja komma knopp på sånna där kvistar man har till påsk, mysigt tycker jag.
färden till forsbakca gick väl skapligt förutom att hon hoppa till för varje bil och soptunnorna skulle äta upp henne. vid bron i vågbro ställde vi till de för bilisterna, läskigt med vatten som rinner under en så vi måste gå mitt i vägen för att inte trilla i tyckte natta. haha sötis.
När vi kom fram fick vi ett varmt välkommande. kändes jätte skönt att lämna henne där!
Ska dit imorn och släppa ihop henne med dom andra kusarna.
sen bjöd mamma på pizza, sen åkte jag och fixa klart de sista i mitt stall och åkte hem.
bar in dator och hela alltet till sovrummet för att kika på film medan ja somna, när ja lagt mig upptäcker jag att jag glömt valt film..
men nu ska jag kika på filmen Bilar iaf.. God natt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0