Nu är det jul igen

Tycker jul är jobbigt, det får en bara att känna hur ensam man är.. =/
En stor saknad på julafton är min farfar. Har nog firat varenda jul med min farfar.. men han är borta.. Men jag vet att han är med jämt för han finns jämt i mitt hjärta! ♥

Idag när jag red Sonatin kom jag på varför jag alltid får hästarna tillridna under vintern. För det första är det inte varmt och tungt och andas, vilket är skitbra för min astma. Sen ser man inte hästen, man känner bara hur den går och DÄR tror jag mycket sitter.
Red låångtur på Sonatin idag, va ute i 1,5 timme. En del bråk för hon sitter fast i bogarna, sen i slutet gick hon skitfint. Hitta en toppenväg att rida på nu vintern. dock rida och vända men toppenunderlag! Tummen upp! =D

Kom hem och glodde igenom Tvn.. inge bra på TV. Skickar till Jennie Roos så åkte ja till henne och glodde på "Tomten är far till alla barnen" sen dona vi med hennes lägenhet eftersom hon är nyinflyttad så hjälpte jag henne lite.
vid 12 åkte jag och lämna henne på Statoil för hon skulle jobba natt..
Nu ska jag sova, imorn ska jag rida med Hanna sen till farfars grav och tända ljus sen börjar julfirandet. 12.30 ska vi va hos Andreas mamma, sen på kvällen ska vi spela julklappsrace med mamma, pappa, malin och Andreas..
Skojjar inte att de är skit boring att vara singel dessa tider.. jaja inte mkt att göra åt, bryt ihop och kom igen!  =)

Sonatin kommer iaf va såå fin imorn, återkommer med bilder =)


Go natt och riktigt god jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0