För att avslöja min hemlighet

Ja det är väl på tiden att jag avslöjar min hemlighet.
På torsdag den 21 Juli får jag hem en ny häst!
Han heter Rex Rönnebogård "Rex" är en fux, valack 11 år. Utb 120 hoppning och LA dressyr!
För att avslöja lite mer så va jag och provred honom för ca 2 månader sen, blev käär! Men.. han kostar ju 100tusen, så har ju inte råd. Jag blev erbjuden att få köpa honom för 75tusen, men min plånbok har inte det heller. Så va väl inte så mkt att göra.. bita i det sura äpplet och le. Söndag för ca 3 veckor sen tror jag det är nu.. Börjar ägarna chatta med mig på facebook och undrar om jag vill ta honom på foder!? visste inte vad jag skulle säga! blev ju såå glad! 
Allt ordnade sig med Sonatin, Malin (syrran) skulle ta henne. Och jag kunde ta hem Rex! Lyckliga jag! 
Så iväg till stallägarna och fråga när dom kunde bygga om stallet, och Pelle satte igång på engång! Snacka om snälla stallägare! Gudomliga! Så.. på torsdag kommer han! =D


Dock har Malin ingen ork som helst i kroppen, det syns stackarn så hon har sagt ifrån sig Sonatin, bättre att hon gjorde det nu än sen =) Så vet du någon som är ute efter en bästa vän <3 att ha på foder så hör gärna av er! På söndag kommer en familj och provrider henne. =)
Känns ändå fel att lämna bort sin egen häst för någon annans häst.. menmen.. Sonatin vill vara ens bästa vän och jag vill ha en bästa vän och tävla med! =) Och vill att Sonatin stannar i familjen för hon är ju min lilla prinsessa!
För övrigt har jag hållt på och flytta så har inte hunnit blogga! men fick banne av Carran nu så de va väl dags att uppdatera, numera bor jag på Kapellvägen i vågbro!
I helgen va jag och Filip till Stockholm och flög luftballong! Det va helt fantastiskt! Först fick vi hjälpa till och bygga upp hela ballongen, sen lyfte vi, han som körde ballongen va riktigt bra!
Vilken utsikt alltså! Fick lite fina bilder, har laddat upp alla på facebook. Allt som allt tog flygningen ca 6 timmar, skapligt de.
Näpp nu fick de vara bra för idag! nu har ni "lite" att läsa! Om ni orkar! =)

Svar på Kommentar
Josse: Hihi jaa du får göra det! Just nu står det stilla! Går tröööögt!
Carran: Här kommer uppdateringen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0