Stolt matte

Dålig uppdatering nu jag vet =/ men de blir så ibland.
Orkar inte gå tillbaka till dagen jag avsluta.
Idag jobbade jag 8-17, många goda skratt med min trevliga kollega Larsson! Hon gör verkligen mina dagar på jobbet, utan henne hade jag inte stanna många dagar till! 
På min em rast kom malin ner med hundarna, hon är hundvakt åt Tarzan nu ett par dagar när pappa är hundvakt åt en annan hund. Ja men iaf så kom dom ner så gick vi en liten prommis med dom då inte fick med sig nån att gå med alla 3 hundar, lite körigt själv kanske =) inte klaga ja för att få träffa min älskling!
När ja sluta jobba ringde jag och väckte Josse, som decka på soffan i väntan på mej =) så for vi till stallet.
Då va hela ligan där så hade ett litet snabbstallmöte, eller va man ska kalla de. prata lite å så. Hästarna kommer iaf gå ute (ska testa med Sonatin) funkar det inte får hon gå in men alltid värt ett försök! Vore ju skönt för mig och henne att få vara ute! Men hon har ju inte blivit så tjock på den här tiden så det boorde funka tycker jag! 
Sen red jag och josse till masten, galoppera av dom lite idag, fast samlad galopp. det va 10 gånger jobbigare för dom än om vi släppt dom! Red Sonatin supercentrerad igår och det kändes idag kan ja lova! Kul att känna resultat!
När ja kom hem plocka jag ur bilen från skräp å så.. sen tog mamma och jag hundarna på kvällsprommis. Gick faktiskt riktigt bra med Tarzan och Dante idag! Testar lite nya saker på Tarzan för att visa vem som är ledaren och att han ska känna trygghet hos mej. Så han fick gå bakom mig på prommenaden. Vilket gick jättebra! och det gick jättebra mellan Tarzan och Dante när dom va i närheten av varandra! Stolt matte! =) Så nu ska jag träna honom i koppel och träffa andra hundar! har ni hund som ni vill ha prommissällskap med så hör av er! Jag följer gärna för jag vill stärka Tarzans självförtroende igen efter olyckan!

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 12, spänd som satan!



Svar på kommentar:
Kickis; Okej lycka till =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0