Längtat efter vår!

Här har man gått länge och väntat på våren! När våren väl är här längtar man till sommaren. man blir fan aldrig nöjd! haha!
imorse när kl ringde kl 6 hörde varken jag eller Tarzan den. vi sov lika hårt båda två! tänkte kliva upp i tid och ta en rejäl prommis med Tarzan. men fick räcka med en 15 min..
sen åkte vi till stallet, då fick han ju vara lös där med så han va ute ca 45 min imorse. han tycker det är så kul att få vara med i stallet! allra helst nu när det börjar bli varmare!
blev jobb idag, haft en riktig skitdag med sura kunder och svin sega system.. fick jobba över idag också.. påväg hem hämta jag Jennie och åkte hem och sved om till ridkläder.
kom till stallet strax innan 18, då tog vi in dom och borsta och greja så tog jag en tur med Sonatin, Niten fick stanna hemma idag. ska inte testa gränserna allt för mycket med tanke på Jennies bebismage! =)
jag red 6 varv på rundbanan, 4 galopp,2 trav sen fick hon trava av upp för gussi en gång. dags att betala in avgift för att kunna uttnyttja rundbana och sandvall nu också. blir ju mycket ridet där denna årstid. när jag kom hem va vi gaaanska sandig och blöt kan ja ju lova! idag fick hon gå utan krav, hade uthålligthetsträning idag istället! behövs de med, hihi bocka en hel del i galoppen kan ja lova! hihihi
blev till att svampa av benen när man kom hem till stallet.
När jag kom hem till lägenheten tog jag Tarzan på prommis på en gång, va ute ca 30 min. tokskönt väder ute ju! fast det är mörkt!
nu har jag inte gjort mycket alls, ska ducha av mig lite sand och gå och lägga mig. Hästutsläpp väntar imorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0