Härliga lördag

Igår blev det ett litet dressyrpass på Sonatin på rinken. Hon va så duktig så. Stel från början men tillslut blev hon riktigt fin i skritt och trav.. galoppen däremot fick jag inte till! Men har inte ridit henne på månader så!! kan inte begära så mkt..
Efter stallet så tog jag hem dressyrsadeln och smörjde den så nu jävlar mår den bra igen! =) Sen tog jag hundarna på prommis eftersom mamma hjälpte en vän å städa ur en lägenhet så tog jag med mig Kajsa, gick genom stan till stallet sen efter ån hem, glömde min laddare i stallet så traska dit å hämta den. När vi kom till vindskyddet vid ån så träffa vi en hund som Tarzan tom lekte med fast Kajsa va med, alla 3 lekte! Så jäääävla kul å se Tarzan!
Va ute med hundarna ca 2h.. nöjda va dom kan man säga!
Sen va de bara hem, pyste på apendos med Carran och käka pizza, va ju vrålhungrig!!
Sen va de dusch och upp på sorf som väntade, det va riktigt roligt att vara där. Så skönt att de va så många hästmänniskor å nästan inge hästsnack?? de va roligt tycker jag =)
Sen tänkte jag och Carran åka på krogen för å träffa lite folk, men verka ju dött när jag åkte förbi så åkte hem å la mig på soffan ist och somna som en jättebaby! 

kl 2 ringer mamma och vill hem så såkte å hämta dom..
Kunde inte somna om sen.. skit drygt låg säkert vaken till 4.. sen jävlar sov ja!

Vid halv 12 klev jag upp gick ner på tempo och handla pålägg va så jäävla sugen på de! 
Käka frulle och for till stallet, mocka och dona och hämta Sonatin, hade först tänkt tömköra henne, men njaa hade inte riktigt lust så jag gjorde det enda rätta, tog en barbackatur på henne i solen och Tarzan fick hänga med! Det va myspys! <3
Dock tappa vi kopplet efter vägen.. lägger det framför mig på Sonatins rygg men va väl inte uppmärksam på det idag så det ramla av och hitta det inte heller! =/ Menmen det är bara å köpa nytt.
Tarzan är lagomt nöjd nu kan ja lova! Som han har längtat att få springa med när jag rider! Man ser verkligen på han att han gillar det! 

Nu skulle jag nog egentligen tagit å plockat undan lite här hemma.. SUCK så tråkigt! 

Ikväll blire att fira världens bästa pappa på farsdag! <3
Svar på kommentar
Josse: Nej för jag visste inte att du ville med?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag har sagt tidigare att jag vill det men skitsamma...

2011-11-13 @ 17:30:59
URL: http://breezeodriel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0