Jag vann inte KM, Men..

... jag vann över mig själv och de va de som va huvudsaken idag!
Jag kikade i statistiken och det verkar visst vara intressant å läsa min blogg fast jag inte uppdatera den så antog att ni vill fortsätta läsa så tänkte väl slänga in ett blogginlägg för nöjets skull då!
Hur som helst.. 6.15 ringde klockan idag, trött va nog inte ens förnamnet! hualigen! men kom snabbt på att jag skulle tävla så va inte lika jobbigt då!
klädde på mig och for iväg till stallet. Släppte ut hästarna och mocka åt Rex och Magnum (eftersom Anna va på bb och födde en vacker Agnes) =) Sen gick jag en prommis med Tarzan, käka frulle och gick ner å hämta Rexen, knoppa och gjorde han finfin! Han blev nervös som tusan! så fick prommenera lite med honom för han skulle lugna sig. Sen klev vi på transporten och for till ridskolan för lite hopptävling. Mitt mål va att ta mig över 2 hinder, för då gjorde jag de iaf bättre än sist med Sonatin. Så väl inne på banan åker jag fram över 1an och 2an.. fram till 3an börjar jag rida. dock red på lite för mkt så vi rev, sen gick det prima resten av banan.
Så va de dags för nästa klass. Då red jag från början, och gjorde en förhållning till de hindret jag rev förra klassen för att inte komma lika stort, dock rev vi denna klass också! Men denna runda kändes mycket mer rytmisk och självsäkert! SKITNÖJD är jag!
När jag kom hem la jag mig på soffan och tväääärslockna. Helt färdig va jag! Så vid 15 orka jag engagera mig igen så börja städa akvariumet. Gick ju... inte skit bra! Börja med att jag hade i för vamt vatten i hinken som ja har fiskarna i när jag städar så där rök 3 fiskar som guppa runt på rygg, så skrubba jag rent akvariumet med stålull, då va de kvar skum från de i akvariumet fast jag tyckte att jag fick bort de, men inte då. Före de hade jag redan slängt ner fiskarna i akvariumet då såg jag att jag hade en emofisk som hade taigt självmord å hoppat ur hinken! 4 döda! slängde ner dom i akvariumet.. börja den 5 simma på rygg de va då jag upptäckte att det måste va för stålullen. ur med alla fiskar å vatten, stenar IGEN å göra rent! puuust! Men fint blev de iaf när de blev klart! Sen passa jag på och städa lägenheten också, damma, dammsuga och torkagolven. min käradjungel till blommor fick också vatten.
Vid halv 8 kom Carran så gick vi till stallet och släppte in hästarna. Sen gick vi över forsbackabron å genom stan hem, så har väl varit ute i ca 2 timmar. Skönt va de! Inget hindrar att umgås med bästa Carran! ♥
Nu är det läggdags för en annan iaf! Fått riktigt mycket gjort idag! Nu är det inte många dagar kvar tills jag åker till Ullared! Det ska bli så kul!! =)
God natt, nu har ni nått att läsa för den som orkar =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0