Älskade älskade helg <3

Faan att man ska uppskatta helgerna så jääävla förbannat mycket så man inte vill ha vardag. Helt sjukt!
Fredagen blev lugn, Larsson, Gutav och Lego kom förbi så Lego hjälpe mej att sätta lösenord på Internet. Va ut på lindex å kolla efter nå gullit till Gustav, men va värdelöst med killkläder. Jaa kläder fanns de väl men inget jag ville ge bort!! Så han får vänta tills smaken faller sig för mej, vill ju inte ge bort nått man inte gillar, eller?
Sen kom syrran å Andreas förbi också. Sen blev de soova för fulla muggar!!


Tarzan tyckte de va dags att kliva upp


Och hör och häpna, gjorde en deal med syrran att hon skulle ha sin tele på ljud så jag kunde slå av vibb och ljud på min telefon och sova ostört. Kan inte slappna av om folk inte kan nå mig om tex nått skulle hända Sonatin. Och kan lova att jag sov göttans skönt! vaknade vil 10 kanske, låg kvar i sängen och myste med mitt hjärta Tarzan, och klev upp vid 11. Kommer ut och de är soool! =) gick ut i skogen med Tarzan en sväng. Sen käka vi frulle, Tarzan fick frukost på säng. Macka med messmör på, smaskens! hihi! Inge bortskämd inte! Sen brassa vi ut till Gussesjön, påväg upp mötte vi nyström å björn å nå fler. Nyström backa tillbaka så gick vi ut på sjön med hundarna eftersom det va lugnt på folk. påväg tillbaka kommer björn, han hade varit å bytt bil. Han tog med sig nyström på en tur och vi gick upp med hundarna till bilarna. Men så kommer nyström gående tillbaka? Då hade tydligen björns bil dött så behövde bogseras... Så vi följde med ut på isen igen, sladda lite hann vi med å. hihi skojjigt värre! =)

Morgonprommisen! =)


Gussesjön!



Sen åkte jag till stallet och skulle rida. Tänkte rida först å mocka sen. Men eftersom de va så kallt tyckte stallägaren att jag skulle ta in hästarna innan jag red. mm de gick ju bra eller!? Saga vägra komma in. spela ingen roll va jag gjorde. Sprang tills jag fick astmaanfall då lät jag henne stå ute å drog ut å red. De gick allt utom bra, huuur klen som helst efter astmaanfallet å hade inte medecin med mig =/ När jag kom till stallet va Saga inne, då hade Pelle tagit in henne.
När jag kom hem myste jag på soffan med Tarzan, gissa om han va go, låg på min mage! Han kände att jag inte va pigg. snutten då.. Sen gick vi ner på Tempo och handla taco grejjer och gjorde tacos. Sen brassa vi till Malin och Andreas å glodde på Melodifestivalen, förstår dock inte hur man kunde rösta på den där Torsten, han sjöng förjävligt och såg förjävlig ut!
Efter de skujtsa jag hem Tarzan och åkte till Sandarne. Där spela sjödin å nyström kineckt å drack öl. Erika desse och Lars va där med. Haha de va grymt roligt! Grabbarna gick ner i källaren och skulle röka men öööhm dom sjöng så de hördes upp och va gaaanska mycket fullare när dom kom upp än va dom va när dom gick ner! hahah! Pallra arslet därifrån vid 2.30. Trööött! Då blev de kvällskiss med Tarzan sen glodde jag på nån film så somna efter 4.. Kl 9 vakna ja av att jag höll på å ramla ur sängen för Tarzan hade tryckt ut mej, så när jag vakna röck jag till eftersom jag höll på å ramla ur så jag råka slå ner ett glas i backen som stog på sängkanten. Happ va bara att kliva upp och ta reda på de då.. Sen somna jag om igen, trött? aah skulle tro de!
Vid 12 vakna jag igen, gick en sväng i skogen med Tarzan, när jag käka frulle skicka syrran om ja ville med till Stenö och gå med hundarna så gick ca 45 min i stenö också.  Jääädrar va hundarna lekte idag, lekandreas va ju med!

Snömonstret Tarzan


sen va de bara att svida om till ridkläder. Idag va en sån dag jag hade kunna ridit hur länge som helst! Huur mysigt som helst! hon fick busa av sig lite idag, galopperade på täckter! Jääädrar va hon myste du!
åkte från stallet vid 17.30, slängde i mig rester från igår, smask! Sen for jag upp på SORF för hundträning med Tarzan! STOLT MATTE! är vad jag är! Inte en enda morr eller tecken på osäkerhet! Så jäääävla bra!! Skööönt! =D Ja det ska vara normalt, men han har varit så jäkla skygg mot andra hundar sen han blev biten men äntligen börjar de gå mot rätt håll! Kanske är för jag jobbar mycket med ledarskap med honom nu ;-) Jag va där i ca 45 min, hade 1h på oss men tyckte han va så duktig så ville inte riskera att något hände utan ha detta med mig ist.
Kl 20 va jag hos syrran,  kollade på Beck. Nu har jag precis kvällsfika så nu är det läggdags för en annan.

För den som orka läsa: Ni kanske förstår varför jag älskar helger? =D
Ps.Har gjort massa mer i helgen med dehär är endast de stora händelserna. Ds, hihi! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0