Mörkrädd häst?

Igår va jag och släppte ut hästarna först på morgonen, gick bra i vanlig ordning. Sen blev de morgonsysslor så som morgon prommis med Tarzan och fara till jobbet..
Slutade jobbet kl 17, och åkte direkt hem och bytte om och for till stallet för att mocka å rida.
Red till rösten och förbi röstentjärn en sväng, påväg hem blev hon rädd för en ispöl!! Jag blev skitförbannad eftersom vi gått förbi den när vi red dit men inte va rädd för den då. Så sluta med att jag fick hoppa av och leda förbi henne.. morr!! Sen jääävlar gick hon fint och snällt kan ja lova!

Kommer till mor å far för att hämta Tarzan, magen höll på att vända sig ut å in för jag va så hungrig så frågar pappa om jag ska ha mat, så blev mat där och sen åkte vi hem. Tog en liten prommis sen la jag mej i sängen, somnade före 22. Har inte ens märkt av stormen som tydligen blåst förbi utanför inatt. Sköönt!


Idag va jag egentligen hästledig, men Emilia va dålig så fick rida idag. Gick rätt bra idag, men hon fjolla att gå in på en stig så fick hoppa av. men det är ju sååå drygt! men före och efter gick hon fint, arberar fint. Blir lätt flack så får rida jättemycket centrerat. phöö undra ja vem som får mest träningsvärk, jag eller hästen!?
Det är så tråkigt att rida nu så de finns inte, halt o mörkt å jävligt! Så ska Sonatin hålla på å bråka! Jaja de går nog över snart. Hon har ju inte ridit själv i kolsvart på flera år så inte kostigt hon reagerar.. I sandarne va de ju belyst..


Tycker den här vintern har varit värdelös!! Ska de inte komma nån snö kan de väl lika gärna bli sommar då..

Menmen nått positivt är att jag boka boende för en hel vecka i Rättvik på CCW, jag är lyckligast över att hitta boende, börjar redan bli fullt och det är den 28 juli-5 aug!!
Koller bli skit kul! Härligt sällskap och bästa stället!

Håller även på att planera in London resa och fjällen resa! Haha hmm man kan säga att man är rätt berest, jaa!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Var ska du bo och vilka blir ni?

2012-01-07 @ 21:17:43
URL: http://breezeodriel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0