Falkenberg-tripp

Hejhopp allihopa!
Kul att ni hänger med trots att jag är världssämst på att uppdatera ;-) Bugar och bockar! haha

I helgen spenderade jag min tid i Falkenberg. På fredagen kl 16 ratta vi neråt i landet. Jag börja köra. första felkörningen i Gävle, haha. Jag körde till Örebro sen bytte vi. Där hade vi kisspaus, haha fick en varsin toa på samma toa haha! Jag peta i mej en korv sen fortsatte vi. Jennie körde fel en sväng också men de va för vi skulle köra om en lastbil så hamna vi i svänga filen haha. När vi närma oss västkusten va de tokdimmit och vi bytte så jag körde sista biten, såg ingenting! Fick köra efter sträcken i mitten av vägen!



Vid 00.30 va vi framme. Carran kom ut och mötte oss. Blev lite prat innan det va dags för läggdags. 1.30 ringer Carrans telefon. Då är det säljaren från Polen som säger att vi måste vara i malmö kl 8. För deras färja gick tillbaka. Det hade blivit ett litet missförstånd. Å macken som Carran skulle hyra transporten från öppna kl 8. Så jag och Carran tog Jennies bil och for ner å mötte upp hästen. Sov 2,5 timme den natten, men vad gör man inte för sina vänner <3



Kommer in i stallet där Szgun som han heter stod och det va som att en pil gick in i hjärtat, satan vilken snygging! Huuur go som helst! Ville bara ta med han hem! Säljarna va jättebra! ååh hur go som helst dom med!
Senare kom Jennie med transport, då körde jag personbilen hem å carran å jennie i transportekipaget. Huualigen va trött jag va, körde ner rutan flera gånger för att inte somna. Stanna för att få i oss lite mat då vart ja piggare och orka köra hem. Ställde in han i stallet å dona sen åkte vi hem och vila en snabbis. Sen åkte jag och Carran tillbaka och gick med han lite i hagen, testa släppa honom men han såg nog inte hagen för han plöjde igenom två hagar, haha å där va de en lös häst. Men han sprang till stallet så ingen skada skedd =)
Sen åkte vi hem å käka, alla decka tiiiidigt! Stackars fredrik (carrans pöjk) som skippa en fest för vi va där å hälsa på, shyssta klubben somna hahah!
På morgonen blev de prommis med Szgun, gick jättebra! Dock är hästen så social så nästan hemma slet han sig lös och sprang tillbaka å ställde sig i en hage hos ett par andra hästar! haha sötnos!
Då traska vi bort till ridhuset och skulle låta honom springa, då gick han bara å titta. Till sist såg han sig själv i spegeln. hahah så jävla rolig! haha han hade nog inte sett en spegel någon gång!
Sen blev de bara att åka å käka och ratta hemåt. Tog e4an hem genom stockholm så va hemma vid 23.30, bums i säng och sova!

Szgun <3


Jennie på Max innan vi åkte hemåt


Här skulle jag vilja galoppera barbacka och bara jääsa! Tror ni de va liite platt där eller!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0