SÖNDAG

imorse kom mamma och väckte mej kl 9, vi skulle gå till nå fjäll på flatruet.
vi tog nog lite fel väg upp så vi hamna ute på nån fuktig mark, ja man blev ju lite blöt om fötterna då..
när vi nästan va uppe kom en flock renar och sprang förbi framför oss.
gick upp på berget som planerat och på väg tillbaka tog vi en annan stig som va en aningen torrare förutom på vissa ställen!
jag skulle hoppa på en sten som visade sig vara en lerhög som inte höll för att hoppa på, så mina skor blev dyngsur och jättejätte skitig!
men vi fortsatte tillbaka då hamnar vi i ren e4! en superstorflock med renar kom framför och bakom oss! hahah

sen åkte vi till ett tält och hanlda lite kläder å så. sen åkte vi till loftet och fika lite.
när vi kom hem så vila alla utom jag som hade fullt upp att ta hand om min farm, sen blev de matdags. tacosrester från igår.
sen gick mamma och jag ner till hotellet å bubbla bubbelpool som de inte va så mycke fart på men lite så.

nu håller min tekniska moster på och lär sig face book och läste mammas kommentar där de stog nått om att hon hade varit ut och gått med renar idag. då trodde moster att de va vi som va renarna så jag sätter upp håret i 2 tofsar (horn) och ställer mej på alla 4 ben och springer runt! 
hmm ja de är jade... 

nu vet vi inte vad vi ska hitta på.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0