Första hundkursen

hejhopp i regnet! kl 10 bar de av till hundklubben för lite hundkurs! först gick vi igenom vad vi ville träna på.
de jag helst ville träna på va att titta i munnen, men eftersom Tarzan känner sig obekväm med de så tar jag inte de på första kursen, så då ändra jag mid och tänkte att jag kunde få hjälp att han ska sitta rakt bredvid mej och inte snett, men... när jag såg vilket väder de va så ändrade jag mig igen! vi kan träna på att han i överhuvudetaget ska sätta ner rumpan i de n blöta backen!! haha gick väl sisådär. fick tips om att bara vänta ut honom och inte tjata på honom. och berömma honom så fort han tänker tanken att sätta sig. och så fick han hejja på Kjell (kursledaren) vilken va jättebra! han reagera ingenting på honom. de va de bästa på heela kursen idag!
Va skönt att Tarzan fick se lite andra hundar, efter olyckan är han så satans osäker..
men de gick bra!jag är toknöjd fast vi inte kunde göra så mkt pga vädret.

Påväg hem från kursen får jag sms av Lotta att det forsar in vatten på vårat hö som dom hämta igår!! inte skitkul! så brassa dit blöt å jävlig och kollade till de. men då hade lotta redan ringt på hjälp. Lotta hade även varit så gullig och mocka min box idag. så jag hade bara tirran och resten å göra.
Hästarna fick komma in tidigare idag. dom va minst lika blöt som mej!

Tog hem tränsen och ska smörja dom! blir ju inge rida idag så passar på med lite sånt istället..

Malin och Tindra på hundkursen i regnet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0