Uppfriskande kallt

Eller inte! Hualigen!
Igår blev de jobb 8-15.30 skööönt å sluta tidigt!
pös iväg till stallet då va de -12 ute, skottade till höboden så jag kommer in med en ny bal idag. Sen hämta jag prinsessan och stack ut å red, red till östansjö och vände. Hade galopp träning. tror hon tyckte de va jobbigt och sätta bakbenen under sig! När ja kom tillbaka till stallet möttes jag av stallkompisarna som fråga om jag va helt från vettet och rida så långt i denna kyla? jag förstod inte va dom mena de va ju bara -12.. Lindade benen och smörjde bakknänen på henne kände att de börja bli ruskigt kallt!  kommer hem då är de mer än -21 grader! Då förstog ja va dom menade i stallet och varför ja frös så hemskt mycket!
Gjorde iordning hemmagjord pizza till mej å carran, (för 4 pers) vi åt upp hela pizzan! liiite hungrig kanske! =O
Sen pratade vi och kollade på urtida kort på när vi va små. haha! mysigt va de!

vid 21 gick hon hem igen och jag tog kort kvällskiss med Tarzan. sen va de bara å ställa sig i duschen och tina upp! Slog på Ice age (tyckte den passa in nu, istiden) och gick och la mej.
kl 5.45 ringde klockan igen.. gick ut med Tarzan och möttes av en iskall vägg när ja gick ut! hurr, sen åkte ja till stallet. Men hästarna fick frukost inne idag. Dom är inte byggd att vara ute när de är -27,5! dom såg mer än nöjda ut!
Så nu ligger man här i sängen under täcket med Tarzan intill, mitt lilla värme element =) hästarna står inne och mummsar på mat, och bilen står på motorvärmare så nu ska väl alla vara nöjda! utom jag!

Hade tänkt släppt ut hästarna, ridit å grejja. sen hämta hö vid 11-12 men nu sket sig allt.. blir de varmare senare rider ja då, annars får hon banne mej vilodag idag!

inte kan ja somna om heller.. när ja tinat upp funderar ja på å städa men finns knappt nå att städa.. vad gör man en innedag?

Kommentarer
Postat av: Carran

Det var uuuuur gott, tack gumman <3, äsch vi va bara lite hungriga hahaha!

2011-02-19 @ 10:25:44
URL: http://caroleein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0