Fått mycket gjort

Idag har jag varit duktig om man får berömma sig själv?

upp 6.15 släppte ut hästar, sen blev de prommis med Tarzan. brassa in å jobba 8-17, tur att man har Lindas sällskap säger jag =) nu har jag kristine också, de gillas! =)
Fick jobba över så kom inte från jobbet förrän 17.05.. slängde mej i bilen och hämta Tarzan och plattan i mattan hem och sved om. va klar typ halv. skulle rida med Frida så åkte till hennes hus...vänta å vänta.. men ingen frida kom.. tillslut ringde jag. då hade hon somna! suck! jaja.. stressa vidare till stallet. mocka å greja, sen red ja till hennes stall å mötte upp henne så red vi runt hönsberget, skritt å trav, jag galopperla lite. i östanbo skiljdes vi åt, jag ville rida längre än vad Frida hann, så jag tog ett varv till. Red på pelam idag, gick riktigt bra! fick med bogarna mycke lättare när jag flytta henne. inget jag tänker använda för evigt bara nu när hon ska stärka sig. skönt att jag slapp slita ihjäl mej för att få hästen att flytta på sig. va ute å red över en timme, hon blev svettig så hon fick filt på tills Lotta kvälla.
när ja kom hem så bytte jag låtar på mammas ipod som jag lovat huuuuuuuuur länge som helst så nu hoppas vi att hon blir nöjd med låtarna!
man har ju inte så många låtar nu när man bara lyssnar på spotify.
Sen tog jag mej i kragen och plocka bort julen, helt! strök gardiner och hängde upp i alla fönster!
sen klöpp jag Tarzans klor, de gilla han inte men de gick bra ändå! han blir bara bättre och bättre och de är huvudsaken! Sen gick vi ut och gick. fick gå "långt" ikväll ända runt kyrkogården plus gräsmattan. Han har inte fått gått så långt nu när han varit dålig, nu är han pigg som aldrig förr. Sprang förbi tvättstugan så jag boka tid på lördag så ja kan tvätta julgardinerna och springa ner med dom till skrubben. Gjorde rent såret när vi kom in, men de är en sån fin skorpa på det nu. Fick inte bort den heller så det läker finfint!
jaja ja de blev ju ingen mat idag.. tacka vet ja riskakor =P haha!

Börjar komma ikapp livet lite, har hakkat efter bra nog mycke nu på slutet..

Nu ska jag lägga mej, hästutsläpp imorgon också.
Men de gör inge =)

Puss och god natt

Kommentarer
Postat av: Josse

Det var en mycket bra sommar, när man tänker efter! Du hade Fresia, jag Natte, vi levde livet och bara hade kul! Träffade busiga pojkar och tyckte vi var coola. Jag älskar dig! <3

2011-01-13 @ 21:24:21
URL: http://chossej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0