Jordens sämsta byte!

morsningkorsning! hoppas ni haft en bra dag, för de har jag haft =)

5.30 ringde klockan, men snooza med Tarzan till stax före 6, då va de upp, dra ur sängkläderna ur sängen, sätta igång diskmaskninen och gå ut med Tarzan. 6.30 va jag i stallet, hungriga hästar väntade gladeligen på oss!
när dom va ute släppte jag ut Tarzan igen så han fick nosa omkring i stallet, men han är ju mest i närheten av mig =) lite mammago. Så mockade jag och gjorde klart stallet.
iväg och jobbade.. rätt seg dag på jobbet. men inga sura kunder som det vimla av igår. på lunchen skulle jag byta lunch med filip, för ja ätit potatisgratäng och kyckling i 3 dagar nu.. lite less på de. men jag gjorde världens sämsta byte. filip köpte färdiglagad mat i en mojeng på jobbet.som jag åt då.. men den smaka verkligen inte gott! blev att traska över på macken och handla lite godis, träffade systeryster där också. när jag står och plockar godis hör jag en välbekant röst som säger "det är inte lördag idag" jag vänder mej om med ett jätteflin "jag har lördag varje dag" =D

när ja sluta jobba snabba ja mej till vågbro och hämta Tarzan, sen hem för att slänga i tvätt. undertiden den första maskninen va i så diska jag, vattna blommor. slängde 2 blommor som dött så nu luktar det lik i lägenheten! och sprang ner med hästsaker till skrubben.

strax innan 19 drog jag till stallet, longerade Sonatin idag. Hon arbeta på fint. men lite dåligt underlag just nu.. vattenpölar och isfläckar och sand.. haha så begärde inte så mkt av henne faktiskt. Tarzan fick vara med i stallet idag. så jäkla duktig att hålla sig undan fast jag longerade. *stolt matte*
strax innan 8 åkte jag hem igen för att hämta tvätten.. nu ska jag bara hänga de lilla sista, vika det torra och bädda i sängen.

kammade Tarzans päls idag, inte för att han får knutar utan att hjälpa honom att fälla, så ja inte får nån reaktion av honom.. astma eller liknande. ska nog k l i p p a klorna på Tarzan ikväll. inte Tarzans favorit om man säger så men det går bättre och bättre!

näpp nu har jag inte tid att sitta här längre! hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0