Helgen

Vet inte hur jag ska börja detta inlägg, jag kan inte sammanfatta mig längre.
Saknaden är enormt stor efter ponnyplutten Natta! Jag försöker att le, inom mig är det ett uppror! 

Ska väl sammanfatta helgen som varit
Fredag: Den dagen jag helst vill glömma, efter vi kommit hem från hudik åkte jag in på jobbet och träffade världens bästa kollegor! talade med chefen som sa att jag skulle åka hem. vilket jag också gjorde. med tanke på att jag hade brytit ihop totalt. Åkte hem och la mig i sängen.. somnade, kl 12 kommer mamma och öppnar dörren. då va de dags för prommis på stenö. Vi tände ett ljus åt Natta.
När vi kom hem la jag mig igen och sov till 16, då ringde malin och väckte mej. då va de dags för en sväng till bollnäs å käka på max. va bara att kasta sig ut i bilen de.
senare på kvällen blev de donk med josse och några till, tog en sväng på stan sen va de läggdags.
passade på att fylla en bil med flyttkartonger innan jag for in till stan.
Lördag: 6.00 ringer klockan, hästutsläpp väntade, ögonen va som sandpapper för ja grinat så hemskt.. såg typ ingenting, allt va bara suddigt. men tog mej till stallet. släppte ut hästarna och fixade åt Sonatin, sen åkte jag hem å sov igen.. kl halv 10 klev ja upp och fixa för vårshowen. sen åkte ja till vågbro för att hämta mamma och transport. in på vårshowen som inte va så mkt till världen, men passade på att rida igenom dressyrprogrammet iaf, och insåg att jag måste köpa vita helskodda ridbyxor till helgen.
Sen gick vi prommis runt nyhed, åkte och lämna transporten och åkte och åt på donken. sen gick vi en sväng på stan och kika på bilar men de flesta hade hunnit åkt hem.
sen lämna ja mamma i vågbro, åkte hem och packa å härja lite. kom på att jag blev sugen på att festa så fick ta jäger av mamma. åkte till kungsgården sen staan på cruisingen. dog ut rätt fort, åkte hem ca 2
Sonatin på vårshowen
Söndag; vaknar kl 7 och kan inte somna om!! 8 ger ja upp och kliver upp. hade skiit tråkigt inte ens Tarzan va vaken..
det första jag ser när jag vaknar är foto på Natta och hennes och mina bokaler. gråter varje gång jag ser dom. så dom åkte ner i flyttkartong snabbt som blixten. sen fortsatte jag med resten av lägenheten. tills ja kom till ett kort där natta och jag är på tävling, bröt jag ihop åter igen.. kl 10 kom räddaren i nöden mamma och tog mej till stenö. när vi gått klart fyllde vi bilen med de jag packa imorse. och for in till stan, lämna mamma hos malin och åkte vidare till vågbro och dumpa prylarna, pratade lite med pappsen också.
sen åkte jag hem och återigen packade, så nu är ännu en bil fylld. får ju inte plats med så mkt i varje bil..
kl 17 bar de av till stallet. gav hästarna middag och mocka och dona. sen skulle jag rida.
tänkte rida runt gröna skjulen men hörde att dom sköt på skottbanan och den måste man rida förbi så jag vände. och tänte rida till östansjö och vända då är det så stenigt på vägen så sonatin kliver på en sten och börjar småhalta.. så fick vända hemåt. skritta en bit så blev de bättre, galoppera en bit så börja hon små halta igen.. då skritta jag hem och märkte inget sen. snuffsan är ömfotad. kvällade hästarna och prata lite goja med Lotta som kom förbi en sväng.
nu har jag lagat mat, duscha kvällskissa bästa vovven.
Dags att försöka sova..

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad fin hon är nu när pälsen växt ut! Sommarpäls <3

2011-05-23 @ 20:08:19
URL: http://chossej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0