Äntligen måndag!

Hejsan! På något bättre humör nu än förra inlägget! =)

Fredagen blev en väääldigt bra fredag ändå! Åkte och plocka upp Andrea och for på donken och fika, sen åkte vi hem till mej och prata massa gojja! Huuur mysigt som helst! Va inte igår direkt!
Lämna av henne hemma vid 12 igen då va de läggdags. Vakna kl 9 men låg kvar i sängen till 10 för jag trodde affärn öppna då. Så traska ner å handla frulle å inser att den öppna 9, jaja då har man lärt sig de med!
Påväg hem ringer Jennie sluta med att jag åkte till henne så tog vi en prommis med hundarna, Sofia och hennes hund va också med. Allt gick superbra! Va fantastiskt att se, Ässie va flockledaren och skydda Tarzan från den andra hunden hela tiden. Skönt att se Tarzan slappna av <3
For hem å bytte och å åkte till stallet medan Tarzan sov middag. Sonatin gick skiiitffiint! Helt sjukt jävla fint! Kände mej liten på henne! Riktigt roligt va de! Sen bytte ja och duscha och åkte tillbaka till jennie, käka vi middag och kollade på melodifestivalen. Nog för jag tyckte de va är värdig vinnare, självklart! Tror vi kommer ha stor chans i riktiga finalen, så tycker jag att det va fruktansvärt roligt att ha ett rockabillyband i finalen. =D

Vaknade kl 9 på söndagen också, mamma hade skicka sms å fråga om vi skulle dra till järvsö, så nappa väl på de och kasta mej ur sängen å peta i mej frulle och traska över till mamma och pappa. När vi kom upp börja de flyga snö! =/ när vi kommer till anläggningen stog ambulansen där. Tänkte väl inte mer på de än att nån ramla och slagit sej.. Men när vi kom i backen förstod vi varför. Baara is och knölar överallt! Inge bra underlag alls! Så vi åkte bara 5 åk och åkte till Bollnäs och shoppa lite ist. Börja på A&H, där hitta jag en ny rumsmatta, filtar, duk och en klocka till köket. Sen vidare på Rusta där hitta jag kuddar till sofforna. Sen åkte vi på Karlsson också men där hitta jag inget. När vi kom hem skulle jag åka å hämta mina nycklar hos mamma och pappa för att sen åka till stallet. Påväg till mamma och pappa möter vi pappa på lillvägen då ska han iväg å köpa lampa till min bil. Så fika hos dom och inväntade pappa, gick ner i garaget för att hämta bilen och möter en skinande REN biiil! Ibland är min pappa bara föööör goo <3 våga knappt ta bilen till stallet. Sonatin va inte alls lika fin idag träningsvärk tro? Kändes som så iaf. Jag hade däremot träningsvärk från gårdagens ridning!
Hem å laga mat och for på hundkurs, tränade först lydnad, men sen plocka vi fram lite agilityhinder och hoppa lite. Gissa om Tarzan blev glad =D
Sen hem en snabbis och jogga över till syrran och kolla å en Beck. Höll i lilla Elvira också! UTAN at hon vakna eller börja skrika! =D Påväg hem upptäcker jag att himlen är alldeles grön å blir livrädd å ringer mamma som förklarar att det är Norrsken. Dom kommer upp till vägen där ja va så fota pappa lite med kameran han fick från jobbet =) Riktigt häftigt va de men läääskigt! Jag trodde de typ va ailens som va påväg eller nå liknande! haha

Idag började dagen mindre bra.. Datorn ville inte va med mej på jobbet.. Fortfarande bakfull? haha. jaja arbetdagen skena förbi i en jäävla fart!
När ja kom till mamma och pappa släpa ja med mej mamma å panta burkar å handla och slänga kratonger! Så nu har man varit miljövänlig å panta burkar också!
Sen blev de bara vanliga sysslor såsom laga mat å prommis. Nu -> SOVA!

God natt för den som orka läsa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0